Nummer/link | Dokument(er) |
---|---|
Samrådsspørgsmål A | Samrådsspm. om, hvorfor ministeren ikke finder det vigtigt at informere Folketinget om politiets advarsler om lovforslaget Samrådsspørgsmål.pdf Samrådsspm. A (omtryk) |
Samrådsspørgsmål H | Samrådsspm. om ministeren mener, at det er hensigtsmæssigt at begrænse kommunernes mulighed for lokalt at løse trafikale problemer i samspil med borgerne, så som at kunne styrke trafiksikkerheden, nedbringe støj og gennemføre grøn byudvikling Samrådsspørgsmål.pdf |
Spørgsmål 171 | Spm. om ministeren vil oversende et kort over de veje, der bliver påvirket af den foreslåede ændring af færdselsloven, lov om offentlige veje m.v. og lov om private fællesveje (Forenkling af sagsgange ved vejmyndigheders dispositioner over offentlige veje og private fællesveje) i forhold til henholdsvis mulighed for ensretning, muligheder for indkørselsforbud, gågader og vejafspærringer og muligheder for at fastsætte lokale hastighedsgrænser Udvalgsspørgsmål.pdf |
Spørgsmål 170 | Spm. om ministeren vil oversende et kort over de projekter, der vil blive påvirket af den foreslåede ændring af færdselsloven, lov om offentlige veje m.v. og lov om private fællesveje (Forenkling af sagsgange ved vejmyndigheders dispositioner over offentlige veje og private fællesveje) i forhold til henholdsvis mulighed for ensretning, muligheder for indkørselsforbud, gågader og vejafspærringer og muligheder for at fastsætte lokale hastighedsgrænser Udvalgsspørgsmål.pdf |
Samrådsspørgsmål F | Samrådsspm. om de ændrede beregninger af CO2-udledningerne fra anlægsfasen for projekterne i Infrastrukturaftale 2035 giver anledning til at revurdere aftalen Samrådsspørgsmål.pdf |
Samrådsspørgsmål E | Samrådsspm. om de øgede forventede CO2-udledninger fra anlægsfasen for projekterne i Infrastrukturaftale 2035 giver anledning til bekymring for, at Danmark ikke når klimareduktionsmålet for 2030 Samrådsspørgsmål.pdf |
Samrådsspørgsmål D | Samrådsspm. om, hvorfor ministeren ikke oplyste Transportudvalget om de ændrede beregninger af CO2-udledningerne fra anlægsfasen for projekterne i Infrastrukturaftale 2035 Samrådsspørgsmål.pdf |
Spørgsmål 47 | Spm. om ministeren, med afsæt i Transportministeriets egne beregninger af CO2-udledninger fra kollektiv trafik, som ministeren har fremlagt i Jyllands-Posten den 19. oktober 2024, vil redegøre for tidsperioden, hvorover man har beregnet gennemsnitsbelægningen i de enkelte transportformer Udvalgsspørgsmål.pdf |
Spørgsmål 46 | Spm. om, hvilken klimabelastning det vil medføre, hvis de nuværende passagerer i busser drevet af kollektive trafikselskaber alternativt overgik til at køre alene i egen bil Udvalgsspørgsmål.pdf |
Spørgsmål 22 | Spm. om, hvor mange kontroltjek der har været af partybussernes partikelfiltre og hvor mange har fået en bøde på grund af overtrædelse af regler om partikelfiltre i miljøzoner Udvalgsspørgsmål.pdf |
Spørgsmål 11 | Spm. om, hvad det vil koste at gøre togbusser henholdsvis 25 pct. billigere, 50 pct. billigere og helt gratis for alle rejsende Udvalgsspørgsmål.pdf |
Spørgsmål 9 | Spm. om, hvor mange der årligt tager stort kørekort med brug af tolk, og hvor mange der som følge af det kommende tolkeforbud vil blive afskåret fra at tage stort kørekort, og dermed fra at indgå i arbejdsstyrken Udvalgsspørgsmål.pdf |
Spørgsmål 8 | Spm. om ministeren vil redegøre for konsekvenserne for Co2-udledningen ved afskaffelsen af varebilstilladelserne, da det vil blive billigere og nemmere at flytte gods i små varebiler frem for lastvogne Udvalgsspørgsmål.pdf |
31-10-2024 | Deler ministeren opfattelsen af, at Transportministeriets egne beregninger af CO2-udledninger fra kollektiv transport fremlagt i Jyllands-Posten den 19. oktober 2024 bekræfter behovet for at få flere over i den kollektive transport, så gennemsnitsbelægningen forøges og klimagevinsterne ved kollektiv transport dermed forøges, og hvad påtænker ministeren i forlængelse heraf at igangsætte af initiativer for at opnå dette? Deler ministeren opfattelsen af, at Transportministeriets egne beregninger af CO2-udledninger fra kollektiv transport fremlagt i Jyllands-Posten den 19. oktober 2024 bekræfter behovet for at få flere over i den kollektive transport, så gennemsnitsbelægningen forøges og klimagevinsterne ved kollektiv transport dermed forøges, og hvad påtænker ministeren i forlængelse heraf at igangsætte af initiativer for at opnå dette? |
18-11-2024 | Hvornår forventer ministeren at fremsætte et lovforslag, der skal sidestille det at køre bil, mens man er på lattergas, med narkokørsel? Hvornår forventer ministeren at fremsætte et lovforslag, der skal sidestille det at køre bil, mens man er på lattergas, med narkokørsel? |
13-12-2024 | Mener ministeren stadig, at det er afgørende med gode og direkte togforbindelser mellem det midt- og vestjyske og hovedstaden? Mener ministeren stadig, at det er afgørende med gode og direkte togforbindelser mellem det midt- og vestjyske og hovedstaden? |
13-01-2025 | Hvad er ministerens holdning til, at IC5-togene fra og med 2027, og indtil Horsens Banegård er renoveret i 2030, er nødt til at køre med bagerste og forreste vogn aflåst på hele strækningen mellem København og Aarhus? Hvad er ministerens holdning til, at IC5-togene fra og med 2027, og indtil Horsens Banegård er renoveret i 2030, er nødt til at køre med bagerste og forreste vogn aflåst på hele strækningen mellem København og Aarhus? |